Strojní čištění komunikací

Strojní čištění provádíme splachováním a samosběrným metením nejmodernějšími stroji v dané kategorii s nízkou hlučností a maximální efektivitou.

Běžně provádíme i speciální druhy čištění komunikací s nízkohlučným asfaltem nebo vozovek v tunelech. Používáme k tomu speciální vysokotlaký vodní systém na samosběrných vozech včetně možnosti automatického dávkování detergentních přípravků.  

Zametací stroje na CNG

Jsme vybavení i 3 ks speciálních zametacích strojů DULEVO s pohonem na stlačený zemní plyn ( CNG), které umožňují extrémně rychlý úklid velkých zpevněných ploch po koncertech novoročních oslavách, sportovních akcích atd. 

Strojní čištění je součástí Komplexní údržby komunikací „KÚK“  – zahrnuje strojní a ruční čištění motoristických i nemotoristických komunikací a čištění kanalizačních vpustí.

Harmonogram úklidu v městských částech

Komunikace jsou rozděleny do jednotlivých bloků. Harmonogramy úklidu bloků jsou k dispozici na webových stránkách příslušných městských částí.

Při čištění komunikací neodtahujeme vozidla

Při této činnosti se odtahy vozidel na odtahová parkoviště neprovádějí. Provádí se pouze „technický odtah „ vozidlo se zvedne, prostor pod ním vyčistí a vozidlo se vrací zpět na místo. 

Ochlazování vozovky a vzduchu

V horkých letních dnech je prováděno ochlazování vozovky i okolního vzduchu kropením a rozmlžováním čisté vody na vybraných komunikací jednotlivých městských částí.

Používaná technika:  

Velká technika

  • Mercedes Benz Econic s pohonem na CNG a nástavbou s filtrací pevných částic PM10
  • Dullevo 5000 s pohonem CNG a nástavbou s filtrací PM10
  • Samosběry na podvozku Mercedes Benz s nosnotí 15 až 18 tun. Samosběrná nástavba Viajet 6 nebo 7
  • S jednostranným nebo oboustranným metením. Několik vozů je vybaveno automatickým dávkováním detergentu na odmašťování komunikace
  • Kropicí vozy na podvozku Mercedes Benz s nosností 18 až 20 tun. Kropicí nástavba o objemu 5 až 10 m3 vody.

Samosběry na podvozku :

  • Mercedes Benz Atego s celkovou nosností do 15 tun a samosběrnou nástavbou Viajet 6 s oboustranným metením, u novějších vozů lze pro předkrop použít Detergent – odmašťovací prostředek
  • Mercedes Benz Axor, Arocs  - celková hmotnost do 18 tun, samosběrná nástavba Viajet 6 a 7, s oboustranným metením
  • Mercedes Benz Unimog s celkovou nosností do 16 tun s jednostranným nebo oboustranným metením
  • Dullevo 5000 – pohon na CNG –  filtr pevných částic PM 10, mechanické metení oboustranné
  • Mercedes Benz  Econic – pohon na CNG – filtr pevných částic PM 10, oboustranné metení
  • Splachovací a kropicí vozy na podvozku:
  • Mercedes Benz Axor s celkovou nosností do 18 tun a kropicí nástavbou Kobit  o objemu 6,5 až 8 m/3 vody
  • Mercedes Benz Atego s celkovou nosností do 18 tun a kropicí nástavbou Kobit o objemu 9 m/3 vody
  • Mercedes Benz Actros s celkovou nosností do 26 tun a kropicí nástavbou Kobit o objemu 10 m/3


 

Co vás zajímá

Další otázky